Marketing smaku Slawka G. Scarso, Luciana Squadrilli – recenzja książki

Marketing smaku Slawka G. Scarso, Luciana Squadrilli – recenzja książki

Książka Marketing smaku to przede wszystkim nowoczesne kompendium wiedzy, które w bardzo przystępny sposób wyjaśnia poszczególne formy marketingu, odnoszące się bezpośrednio do szeroko pojętej branży gastronomicznej. To istna skarbnica wiedzy dla menedżerów lokali gastronomicznych, hotelarzy oraz dla wszystkich tych, którzy na co dzień zajmują się marketingiem w gastronomii.

Lektura Marketing smaku to pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników kuchni włoskiej, ale nie tylko;)

Nie od dziś wiadomo, że to własnie kuchnia włoska i jej rodzime produkty spożywcze są międzynarodowym symbolem jakości i smaku (Made in Italy). Na całym świecie ludzie bardzo chętnie odwiedzają restauracje włoskie, chcąc skosztować włoskich przysmaków i poczuć ten niezapomniany klimat.

No własnie, jak to robią Włosi, że ich kuchni specjalnie nie trzeba przedstawiać? Skąd ten fenomen?
Na te i inne pytania odpowiada właśnie ten podręcznik.

Co znajdziecie w książce Marketing smaku?

Książka jest podzielona na 5 obszernych rozdziałów:
[lists layout=”full” style=”style4″]

  • Marketing produktów żywnościowych Tutaj przeczytacie o: podstawach marketingu, czym jest marketing, jak przedstawia się rynek produktów żywnościowych (oferta i sprzedaż), strategiach cen, dystrybucji, promocji i komunikacji off-line oraz o zielonym marketingu w przemyśle spożywczym.
  • Turystyka i gastronomia kulinarna: rynki i tendencje.Interesujące opisy między innymi: głównych cech usług (gastronomia i turystka), co wpływa na decyzję klienta przy zakupie produktu, jak wykorzystać menu jako narzędzie marketingowe; marketing mix w turystyce i gastronomii.
  • Strategie marketingu internetowego stosowane do produktów tradycyjnych i gastronomii.Dowiecie się tu jak ważne jest, aby strona internetowa oraz blog pełniły rolę narzędzia marketingowego do promocji usług biznesu. A także o cennych radach dotyczących poruszania się w świecie social media (FB, Instagram, Twitter). Dodatkowo autorki książki umieściły tu mały poradnik etyki internetowej (jak np. reagować na krytykę, jak odpowiadać na negatywne recenzje, itp).
  • Organizacja wydarzeń (eventów) kulinarnych.Multum wiedzy przez cały proces organizacji wydarzenia kulinarnego. Od planowania po realizacje.
  • Praktyczne zastosowanie.W tym rozdziale poznacie włoskie firmy, które zasady z tej książki mają w jednym małym palcu, co przekłada się na sukces i realne zyski dla ich biznesu.

[/lists]

Dla kogo ta książka?

Marketing smaku autorstwa Slawka G. Scarso (praca w sektorze kulinarnym) oraz Luciana Squadrilli (dziennikarka  specjalizującą się w branży gastronomicznej) to bardzo dobry przykład, na to że wartościową wiedzę można przekazać czytelnikom w bardzo wnikliwy i dokładny, a zarazem niecodzienny sposób. W przyswojeniu wiedzy pomogą też kolorowe zdjęcia i grafiki umieszczone licznie na stronach podręcznika.

Chcecie się dowiedzieć jak promować produkty regionalne, usługi gastronomiczne oraz organizować wydarzenia kulinarne? Do tego kochacie słoneczną Italię i jej oryginalną kuchnię? Jeśli odpowiedzieliście na pytania twierdząco to ta książka koniecznie musi trafić w Wasze ręce. Udanej lektury 🙂

[rule type=”basic”]

Tytuł – “Marketing smaku”

  • Autor – Slawka G. Scarso, Luciana Squadrilli
  • Wydawnictwo – Esteri
  • Data premiery – 11.05.2017
  • Ilość stron –  360
  • Oprawa – miękka (oprawa broszurowa)
  • Format –  229 x 189
  • ISBN:  978-83-65625-60-1
  • Sugerowana cena – 98,00

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *