Zielona seria – poradniki o zdrowym odżywianiu – recenzja

Zielona seria – poradniki o zdrowym odżywianiu – recenzja

Zielona seria – poradniki o zdrowym odżywianiu – recenzja

Parę dni temu premierę miały książki z Zielonej serii Wydawnictwa Buchmann. Motywem przewodnim tej serii jest nowoczesne podejście do zdrowego odżywiania. W serii ukazało się aż 5 poradników, opartych na zasadach zdrowej kuchni! „Tylko olej kokosowy” autorstwa Jessica Oldfield oraz 4 książki twórczości Fern Green:
„Tylko Białko roślinne”, „Tylko Owsianki”, „Tylko Zupy” i „Tylko Kiszonki”. W każdym z nich znajdziemy autorskie przepisy, które tworzą niebanalne i wartościowe posiłki na cały dzień. Jessica Olfield oraz Fern Green w poradnikach umieściły również praktyczne porady i wskazówki dotyczące zdrowego odżywiania, oraz wartości odżywcze poszczególnych potraw lub konkretnych składników.
Zapraszamy do recenzji wymienionych wyżej książek. Miłej lektury 🙂

„Tylko Białko roślinne” Fern Green Zielona seria – recenzja

Białka są niezbędne dla organizmu, podobnie jak węglowodany i tłuszcze. Duża ich ilość znajduję się w mięsie, ale bardzo zdrowe są również białka roślinne. Niezależnie od tego, czy jesteś wegetarianinem lub weganinem, czy chcesz ograniczyć spożycie mięsa, dzięki tej książce uda ci się skutecznie wprowadzić białka roślinne do swojej diety.
Fern Green

Na wstępie książki autorka w bardzo przystępny sposób wyjaśnia, czym są białka, jakie są ich rodzaje oraz dlaczego warto spożywać białka roślinne. Dalej omawia najlepsze białka roślinne oraz białka z kiełków.

Fern Green w książce, która liczy 160 stron „Tylko Białko roślinne”, proponuje 66 przepisów bogatych w błonnik i przeciwutleniacze: przekąski i przystawki (np. stek wegetariański, zielona pizza), zupy i sałatki (np. bulion tajski, zielone shirashi), dania główne (np. warzywa po marokańsku, zielony tażin) oraz desery (np. komosa na słodko, niebieskie smoothie białkowe). Jest w czym wybierać 🙂

Autorka pokazuje, w jaki sposób na co dzień zastąpić mięso. Znajdziemy tu przepisy na bazie najbardziej wartościowych białek roślinnych: z ciecierzycy, soczewicy, fasoli, tofu, roślin oleistych, ziaren i tempeh.
Przy każdym przepisie jest zamieszczona informacja: ilość porcji, czas przygotowania oraz ile białka (podane w gramach) znajduje się w danej potrawie. Na końcu książki autorka umieściła pomocniczy słowniczek.

Ten poradnik to super propozycja dla osób, które chcą wzbogacić swoją dietę o cenne witaminy i minerały oraz błonnik. To również świetna alternatywa dla tradycyjnych posiłków. Z tą książką twoja kuchnia nabierze nowego wymiaru 😉

„Tylko Owsianki” Fern Green Zielona seria – recenzja

Przepisy na dobry początek dnia, które zapewnią energię i niezbędne składniki odżywcze, to kolejna propozycja Fern Green. Śniadanie na przepyszną i zdrową owsiankę w 70 ciu odsłonach!

Na pierwszych stronach autorka opisuje co to takiego owsianka, podaje jej zalety oraz opisuje rodzaje zbóż i chrupiące dodatki (np. kosma ze słoneczkiem, gryka z sezamem, orzechy z ziarnami maku, nasiona chia z rodzynkami i wiele innych) do owsianki.

W książce, która składa się ze 160 stron, znajdziemy przepisy na różne rodzaje owsianki: od tych tradycyjnych po te nowoczesne. Owsianka na ciepło – gotowanie płatków w mleku lub wodzie, owsianka kremowa – zmiksowana owsianka z owocami i masłem orzechowym oraz owsianka na zimno – zwana inaczej musli.
Wszystkie owsianki są dodatkowo wzbogacone o różne zdrowe dodatki, np. owoce, orzechy czy zboża.
Przy przepisach oprócz ilości porcji i czasu przygotowania potrawy jest też uwzględniona wartość odżywcza poszczególnych składników.

Książka dla wszystkich, którzy uwielbiają owsiankę pod każdą postacią.

Regularnie spożywana owsianka bardzo korzystnie wpływa na zdrowie dzięki zawartości błonnika i białka, które regulują trawienie, chronią serce i stabilizują poziom cukru we krwi.
Fern Green

„Tylko Zupy” Fern Green Zielona seria – recenzja

Zupowy detoks według Fern Green. 69 przepisów na odtruwające zupy, które wzmocnią organizm.
Autorka w książce prezentuje program mający na celu oczyszczenie organizmu poprzez dostarczenie mu makro i mikroelementów odżywczych oraz składników aktywnych, takich jak enzymy. Opisuje, ile trwa taka kuracja, w jakie produkty należy się zaopatrzyć oraz jakie korzyści daje detoks.

W książce są omówione 3 oraz 5-dniowe detoksy. Można skorzystać z gotowych rozwiązań lub stworzyć detoks dostosowany do swoich potrzeb na podstawie programu przedstawionego przez autorkę książki.

Fern Green, w poradniku (160 stron) podzieliła zupy na 4 kategorie oraz umieściła informacje o ilości porcji, czasie przygotowania, a także o wartościach odżywczych składników znajdujących się w danej zupie:

  • Zupy 100% warzyw (np. z marchwią, imbirem i tofu)
  • Zupy warzywne ze zbożami (np. ze szpinakiem i fasolą mung)
  • Kremy orzechowe (np. z kalafiorem i orzechami nerkowca)
  • Pożywne buliony (np. bulion kwaśno-pikantny)

Spośród licznych przepisów na aromatyczne i pełne wartościowych składników zupy, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli oprócz walorów smakowych, ktoś szuka książki, która dodatkowo jest oparta na zasadach zdrowego odżywiania, to właśnie ją znalazł 🙂

„Tylko Kiszonki” Fern Green Zielona seria – recenzja

Kolejna książka Fern Green z Zielonej serii to ponad 60 przepisów wykorzystujących sfermentowane warzywa i owoce, a także produkty mleczne i przepyszne napoje.
Co to takiego fermentacja? Do czego służy fermentacja? Jakie są zalety fermentacji? Czym różni się fermentacja kontrolowana od fermentacji spontanicznej? Na te i wiele innych pytań, odpowiedzi znajdziemy w poradniku „Tylko Kiszonki”. Dowiemy się także o różnych dostępnych metodach fermentacji, takich jak: solenie, peklowanie, solenie na sucho, zaczyn lub kultury startowe, suchy zakwas, zakwasy płynne, ziarna kefirowe, namaczanie, symbiotyczna kultura bakterii i drożdży.
Fern Green całą wiedzę, jaką zaprezentowała w tym poradniku, omówiła w bardzo jasny i czytelny sposób. Odnosi się wrażenie, że  to nic trudnego. Wszystkiego można się przecież nauczyć. Tym bardziej, jeśli tak jak autorka w książce prowadzi przez wszystkie etapy, krok po kroku.

Fern Green podzieliła książkę na poszczególne kategorie produktów, które zostaną poddane procesowi fermentacji.
W każdym rozdziale umieściła również praktyczne porady oraz informacje na temat sprzętu, jaki będzie potrzebny na początek.Znajdziemy tu bardzo wiele przepisów, które poprzez proces fermentacji zapewnią nam witaminy, ułatwią trawienie i wzbogacą florę bakteryjną.

Omówienie przepisów, jakie zostały poddane fermentacji autorka, zaczęła od owoców i warzyw (np. ogórki z gorczycą i chrzanem, rzodkiewka z koprem włoskim, marmolada z kumkwatów, puree truskawkowe).
Następnie przeszła do kefiru mlecznego, z którego to stworzyła przepisy na masło i pyszne jogurty (np. masło w starym stylu, ciastka z kefirem, chłodnik ogórkowy, maślanka).
W kolejnym rozdziale przedstawiła przepisy z kefirem wodnym (np. kefir wodny, melon z bazylią, cydr z miętą). Ostatni rozdział poświęciła przepisom, których głównym składnikiem jest kobucha, czyli popularny słodki napój herbaciany, oczywiście poddany procesowi fermentacji, po którym napój staje się gazowany, ma kwaskowy i orzeźwiający smak (np. kobucha z imbirem, lemoniada z kobuchy z jagodami, korzenna kobucha z marchwią).
Do każdego przepisu jest dołączona informacja o ilości porcji (w tym przypadku ilość porcji jest podana w litrach lub w słoikach), o czasie przygotowania oraz o czasie fermentacji.

Po przeczytaniu książki (160 stron) „Tylko kiszonki”, proces fermentacji nie będzie już żadną zagadką. A przydatne wskazówki i smaczne, ale przede wszystkim zdrowe przepisy, które zostaną wprowadzone w życie, poprawią funkcjonowanie całego organizmu.

„Tylko olej kokosowy” Jessica Olfield Zielona seria – recenzja

Autorka książki Jessica Olfield na rzecz poradnika stworzyła aż 60 przepisów o niezrównanych właściwościach odżywczych z olejem kokosowym w roli głównej!
Receptury kulinarne są podzielone na przepisy podstawowe, śniadania, dania jednogarnkowe, przekąski, słodycze i desery. Wybór w przepisach jest ogromny: od jogurtu kokosowego, puddingu z nasion chia, po kokosową carbonarę, chipsy z buraka z fetą i miętą czy na przykład kokosowo-pomarańczowy krem angielski lub fondant czekoladowy. Na samą myśl, aż ślinka cieknie 😉

Każdy przepis jest przedstawiony w bardzo prosty sposób. Na jednej stronie są wypisane składniki, jakie należy przygotować do danej potrawy, a na drugiej sposób wykonania. Uzupełnieniem są szczegóły przepisu: ilość porcji oraz czas przygotowania danego dania. Dodatkowo są podane wartości odżywcze posiłku, przykładowo: “dodaje energii”, “wzmacnia odporność”, “bogate w błonnik”, ułatwia trawienie” itd.

Dlaczego olej kokosowy jest superpokarmem
Olej przez długi czas był – niesłusznie – uważany za szkodliwy dla zdrowia. W gruncie rzeczy jest jednak bardzo zdrowy. Obfituje w wyjątkowe nasycone kwasy tłuszczowe: trójglicerydy średniołańcuchowe. Oleje zawierają zwykle mieszankę krótko- średnio- i długołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Trójglicerydy średniołańcuchowe korzystnie wpływają na organizm.
Jessica Olfield

Z praktycznych porad dowiemy się również:

  • Jaki olej kokosowy wybrać?
  • Jakie są jego zalety?
  • Jak używać oleju kokosowego w kuchni?
  • Jak uzyskać miąższ, śmietankę i mleko kokosowe?

Jessica Olfield wzięła pod lupę również wykorzystanie oleju kokosowego w kosmetykach. Znajdziemy tu przepisy na maskę do włosów, nawilżającą maskę do twarzy, peelingi do ciała czy odtruwającą płukankę do ust.

Książka ta, to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów dobroczynnych właściwości oleju kokosowego oraz dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze zdrowym i wartościowym odżywianiem. Poradnik dla ludzi, którzy chcą wzbogacić swoją dietę o olej kokosowy. Również dla tych, którzy chcą poeksperymentować i tworzyć kosmetyki do pielęgnacji ciała na bazie oleju kokosowego.

Dla kogo Zielona seria Wydawnictwa Buchmann?

Każda książka z Zielonej serii, którą została tutaj wymieniona, liczy sobie 160 stron! Czy to dużo, czy mało? Sami oceńcie. Ważne jest jednak to, że w każdym z tych poradników, autorki przekazały bardzo wartościową wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Wszystkie przepisy kulinarne opisane w poradnikach, zostały przedstawione w bardzo zrozumiały dla każdego sposób. Ta prosta forma przekazu zachęca do wypróbowania każdego z przepisów. Sposób wykonania każdej potrawy wydaję się banalnie prosty.

Jeśli chodzi o estetyczne walory wszystkich książek, celowo ten temat został na koniec.
Poradniki te, to seria. Jak wiadomo, zostały przygotowane w podobny sposób, aby wszystkie razem tworzyły spójną całość. Jak wyglądają razem? Efekt jest powalający! Wszystkie razem prezentują się bardzo okazale .
Książki dobrze się trzyma w dłoniach, dzięki standardowemu wymiarowi (202 mm x 142 mm).
Uwagę zwraca również połączenie prostoty, a zarazem elegancji na każdej okładce książki.
Atutem okładek są także stonowane kolory i prosty font czcionki, który razem tworzy ciekawą oraz nowoczesną kompozycję. Unikatowym  dodatkiem wszystkich podręczników są przepiękne fotografie potraw i składników, które ma się ochotę natychmiast zjeść.

Dla kogo więc Zielona seria Wydawnictwa Buchmann?
Odpowiedź jest bardzo prosta – dla wszystkich, którzy kochają jeść zdrowo! Jeśli zależy Wam na swoim zdrowiu i zdrowiu swoich bliskich, to jak najbardziej ta seria książek się sprawdzi. Jeśli szukacie nowości wydawniczych o zdrowym i wartościowym odżywianiu, które niosą ze sobą drogocenną wiedzę i lubicie kulinarne eksperymenty, to wybór jest prosty: „Tylko Białko”, „Tylko Owsianki”, „Tylko Zupy”, „Tylko olej kokosowy”, „Kiszonki” to odpowiednia lektura dla Was! Zróbcie więc miejsce w swojej biblioteczce na 5 nowych poradników, do których będziecie wracać nie raz 🙂

Tytuł – Zielona seria: „Tylko olej kokosowy”, „Tylko Białko roślinne”, „Tylko Owsianki”, „Tylko Zupy” i „Tylko Kiszonki”

  • Autor – Jessica Oldfield i Fern Green
  • Wydawnictwo Buchmann
  • Data premiery – 15.02.2018
  • Format – 202 mm x 142 mm
  • Oprawa miękka
  • Stron – 160 (każdy książka)
  • Sugerowana cena – 29,90 zł

Podobne Wpisy