Pomysł na biznes: wózek gastronomiczny

Pomysł na biznes: wózek gastronomiczny

Własny biznes gastronomiczny to znakomita opcja zwłaszcza dla młodych przedsiębiorców. To trend, który staje się coraz bardziej popularny w Polsce i na świecie. Z mobilnych punktów sprzedawane są coraz ciekawsze produkty. Wszystko zależy od naszej kreatywności i preferencji odbiorców.

Mobilna gastronomia – pomysł na własny biznes

Próg wejścia w inwestycję jest dużo niższy w przypadku pojazdów gastronomicznych takich jak wózki barowe, wózki gastronomiczne i rowery gastronomiczne, niż w przypadku kupna lub wynajmu lokalu gastronomicznego. To świetna koncepcja na start w biznesie. Z roku na rok mobilna gastronomia zyskuje coraz więcej zwolenników, zarówno wśród inwestorów, jak i klientów. Jest duże zapotrzebowanie na pojazdy, które oferują różne smakołyki – od kawy po lody czy też hot-dogi. Większość osób żyje w ciągłym biegu i nie ma czasu zjeść w domu, bo spieszy się do pracy, na spotkanie czy też zawieźć dzieci do szkoły. Mobilny pojazd z ciepłą kawą w drodze do biura to dla większości osób spełnienie marzeń o poranku.

Wychodząc naprzeciw zmieniającego się społeczeństwa warto inwestować w mobilną gastronomię. Wykorzystując do tego celu rower lub wózek gastronomiczny, nie trzeba płacić czynszu jak w przypadku wynajmowanego lokalu, można wyjść z ofertą do klienta, i to w wielu atrakcyjnych z komercyjnego punktu widzenia miejscach. Co więcej, jeśli interes nie będzie przynosił oczekiwanych zysków lub jego prowadzenie się znudzi, można go w całości odsprzedać. To znakomity pomysł na interes szczególnie dla osób, które nie mają dużego doświadczenia w gastronomii, ale chciałyby spróbować swoich sił na tym polu. W mobilnej gastronomii to przedsiębiorca wychodzi do klienta, a nie odwrotnie. Można być wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba i chęć na coś pysznego. A jeśli jest to pierwsza próba biznesowa to koszty i ryzyko są mniejsze niż przy punkcie stacjonarnym, dlatego czasem warto podjąć taką próbę i sprawdzić swoje możliwości.

Na czym polega biznes z wózkami gastronomicznymi?

Mobilny wózek może być całkowicie nowym konceptem lub satelitą działającej już restauracji. Z jego pomocą możemy otworzyć zupełnie nowy interes lub poszerzyć istniejącą już działalność. Mamy wówczas możliwość skorzystania z franczyzy lub zakupienia własnego sprzętu, który będzie zaprojektowany według naszych wskazówek. W tym celu warto skontaktować się z profesjonalną firmą, która zadba o każdy szczegół. Przykładem firmy, która specjalizuje się w takich rozwiązaniach jest choćby Food Bike. Tworzą wózki, firma łączy świetny wygląd, jakość i ergonomię w celu uzyskania produktu najlepszej jakości. Pojazd powinien wyróżniać się spośród konkurencji, aby przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów. Kupując nowy wózek, możemy być pewni, że będzie on wykonany tak, jak sobie to wymarzyliśmy.

Wózki gastronomiczne mają bardzo szerokie zastosowanie. Za ich pośrednictwem możemy oferować rożne produkty i w ten sposób odpowiadać na odmienne potrzeby różnych grup odbiorców. Najczęściej można kupić w nich lody, kawę, słodkie napoje oraz przekąski. Zazwyczaj ustawione są w sezonie letnim na zewnątrz, w miejscach często uczęszczanych przez ludzi. Mogą to być np. parki, skwery, plaże miejskie lub place, na których odbywają się koncerty i eventy. Gastronomia na świeżym powietrzu cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Wózek gastronomiczny – zalety mobilnej gastronomii

Zaletą prowadzenia mobilnego biznesu są niższe koszty startu oraz utrzymania go. W porównaniu ze stacjonarną restauracją czy też kawiarnią, nie potrzebujemy lokalu oraz odchodzą nam koszty związane z zatrudnianiem większej liczby pracowników. Co więcej, aby prowadzić wózkowy interes nie trzeba mieć dostępu do wody i prądu. Wózki wykorzystują zazwyczaj akumulatory lub propan-butan z butli jako źródło energii, dzięki temu możliwe jest nie tylko podgrzewanie, ale nawet gotowanie czy grillowanie. Własny zbiornik gwarantuje stały dostęp do źródła wody. Mocną stroną wózkowego biznesu jest sama jego mobilność. To właśnie dzięki niej można wybrać najbardziej odpowiednie miejsce, gdzie będzie najwięcej potencjalnych odbiorców.

Do takiej formy działalności zachęca również niska cena zakupu wózka oraz rosnący popyt na szybkie przekąski, gwarantujący zyski. Chcąc spełnić zmieniające się oczekiwania klientów możemy oferować różnorodne produkty na sprzedaż. Z wózka sprzedawane są nie tylko hot-dogi czy kiełbaski, ale też kukurydza, zakręcone frytki na patyku, lody, kawa oraz zimne napoje. Biznes na kółkach najczęściej prosperuje na świeżym powietrzu w ciepłych miesiącach. Nie oznacza to jednak, że w chłodniejszym sezonie tego rodzaju gastronomia nie może być praktykowana. Pojazd można ustawić także w pomieszczaniu, dzięki czemu zyskujemy biznes całoroczny.