Dobra restauracja to czysta restauracja

Dobra restauracja to czysta restauracja

Dobra restauracja to czysta restauracja

Dobra restauracja to nie tylko przepyszne jedzenie. Tak naprawdę na pozytywne wrażenia po wizycie w danym miejscu składa się wiele czynników. Bez wątpienia trudno sobie wyobrazić lokal gastronomiczny, w którym warunki panujące w pomieszczeniach restauracyjnych odstają od ogólnie przyjętych norm. Zwłaszcza jeśli chodzi o czystość. Higiena w restauracji ma wpływ na jej sukces. Klientów nie da się oszukać w tej kwestii. A wszelkie niedopatrzenia ze strony standardów higienicznych zostaną prędzej czy później wychwycone przez nich lub SANEPID.

Higiena w restauracji czyli jak dbać o czystość w lokalu?

Przede wszystkim wyposażyć lokal w odpowiednie środki czystości. Najlepiej takie, które są przeznaczone do gastronomii. Konieczne będą również te, które pozwolą na usuwanie trudnych zabrudzeń, takich jak tłuszcz.
Jeśli fundusze firmy na to pozwalają można również zatrudnić profesjonalną firmę sprzątającą, która zajmie się fachowo czystością w lokalu gastronomicznym, np. Pon-Pran

Bardzo istotna jest również higiena wśród pracowników. Należy dać im dostęp do środków do dezynfekcji rąk, a także rękawiczek. Konieczne jest oczywiście odpowiednie wyposażenie toalety. Niezbędne będą ręczniki papierowe (o papierze toaletowym nie wspominając), a także mydła i środki przeznaczone do czyszczenia wnętrza. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej…

Czysta restauracja – dlaczego warto szczególnie przyjrzeć się higienie w lokalu gastronomicznym?

W lokalu gastronomicznym zarówno czystość miejsca, jak i dbałość o higienę wśród personelu jest kluczowa. Wysoki poziom czystości budzi zaufanie klientów i sprawia, że chcą oni powracać w jego wnętrza. To, jak prezentuje się lokal ma wpływ na to, czy odwiedzający go goście zdecydują się na pozostanie w nim i spożycie posiłku, czy też wręcz przeciwnie – opuszczą go, aby już nigdy nie wrócić. I co najgorsze, wieść o wątpliwościach dotyczących czystości będą rozgłaszać wśród swoich znajomych. Paru takich klientów i restauracja może znacząco utracić na swojej reputacji. Nawet jeśli do tej pory była ona nienaganna.

Badania społecznościowe wskazują, że nawet 85% biorących udział w ankietach zrezygnowało ze spożycia posiłku w restauracji, w której poziom higieny budził ich wątpliwości. 90% klientów sądzi, że jeśli w toalecie jest brudno, to podobnego poziomu czystości można spodziewać się także w kuchni.

Jak widać, czystość jest ogromnie istotna dla właściciela lokalu. Oczywiście jeśli chce, aby jego restauracja rozwijała się i dobrze prosperowała.

Co na to prawo?

Kontrole Sanepidu budzą obawy pracowników i restauratorów. Jednak, gdy wszystko w restauracji odbywa się zgodnie z zasadami, to nie ma się czego bać. Jeśli prowadząc lokal gastronomiczny dokładamy starań, aby zarówno sala, jak i zaplecze były zawsze w dobrym stanie, to nie tylko uzyskamy pozytywny wynik kontroli, ale również będziemy mogli długo cieszyć się zadowoleniem i uwagą ze strony gości.