Co zrobić w przypadku awarii w restauracji?

Co zrobić w przypadku awarii w restauracji?

Prowadzenie lokalu gastronomicznego to świetny pomysł na biznes, ale także duża odpowiedzialność. Serwowane jedzenie musi być w 100% bezpieczne dla zdrowia, a przy tym wyśmienite i pięknie podane. W przygotowaniu takich posiłków pomagają profesjonalne urządzenia gastronomiczne. Jednak, co zrobić w przypadku ich awarii? Jak zapobiegać usterkom? Sprawdź!

Każde urządzenie, nawet przeznaczone do gastronomii, może się zepsuć. Jednak awaria w domowej kuchni nie powoduje takich problemów, jak w restauracji! Co wtedy zrobić?

Możesz spróbować przygotować posiłek w innym urządzeniu i podać go, mimo że nie spełnia wymagań. Możesz także zamknąć kuchnię, dopóki awaria nie zostanie naprawiona. Jednak to rodzi straty finansowe! Na szczęście istnieją także inne – mniej drastyczne – rozwiązania.

Szybka reakcja — klucz do zachowania reputacji

Jeśli nie chcesz zamykać restauracji z powodu awarii i zależy Ci na utrzymaniu dobrej opinii, działaj szybko! Wyłącz uszkodzone urządzenie, a następnie:

  • poszukaj zastępczego modelu — możesz np. skontaktować się z lokalną wypożyczalnią wyposażenia gastronomicznego lub zaprzyjaźnioną restauracją i pożyczyć potrzebne przedmioty;
  • zadzwoń po serwis urządzeń gastronomicznych i poproś o wsparcie. I tak np. firma Sperto świadczy usługi nie tylko na terenie Warszawy, ale także w lokalach w całej Polsce. Dysponuje ona częściami zamiennymi do wyposażenia wielu znanych marek gastronomicznych. Dzięki temu naprawa przebiega sprawnie.

Jeśli usterka jest bardzo poważna lub części nie są dostępne, zrezygnuj z podawania dania przez kilka dni. Jeśli jest to Twój flagowy posiłek, poinformuj klientów, np. przez social media, że przez jakiś czas nie będzie można go zamówić. Dzięki temu unikniesz nieporozumień. Warto zachęcić gości do spróbowania innych posiłków. Może w ten sposób odkryją nowe smaki, które przypadną im do gustu?

Jak zapobiegać awariom sprzętu gastronomicznego?

Awaria sprzętu gastronomicznego to duży stres. Warto zatem im zapobiegać.

  1. Naucz pracowników korzystać z urządzeń gastronomicznych. Nie każdy potrafi obsługiwać nowoczesne maszyny, które mają np. wbudowany komputer. W rezultacie kucharz może łatwo coś uszkodzić lub używać urządzeń w niewłaściwy sposób, przez co szybko się zniszczą. Dzięki odpowiedniemu szkoleniu unikniesz takich problemów.
  2. Dbaj o czystość w kuchni. Zalegające tłuszcz, kurz i resztki jedzenia nie tylko mają brzydki zapach, przez co potrawy tracą swój aromat. Warstwa brudu np. na piekarniku sprawia, że ciepło nie rozchodzi się równomiernie. Przez to urządzenie zaczyna się przegrzewać i psuć. Ponadto zanieczyszczenia mogą przyczyniać się do rdzewienia wyposażenia, przez co nie posłuży ono zbyt długo. Dlatego ważne jest, żeby regularnie czyścić urządzenia odpowiednimi środkami czystości.
  3. Regularnie korzystaj z serwisu urządzeń gastronomicznych. Przegląd techniczny i konserwacja pomagają wykryć drobne usterki, np. pęknięte uszczelki, których naprawa zajmuje kilka minut. Dzięki temu nie dochodzi do poważnych uszkodzeń głównych podzespołów. To sprawia, że urządzenia nie tylko długo służą, ale także można z nich bezpiecznie korzystać.

Jak widać zasada: „lepiej zapobiegać niż leczyć” nie odnosi się wyłącznie do zdrowia człowieka, ale także do funkcjonowania lokalu gastronomicznego!

Współpraca z serwisem – jak wybrać najlepszego specjalistę do naprawy sprzętu gastronomicznego?

Chcesz zapewnić sobie wsparcie techniczne w lokalu gastronomicznym? Wybór serwisu urządzeń nie powinien być przypadkowy. Podczas poszukiwań specjalisty zwróć uwagę na:

  • obsługę klienta — dobra firma będzie starała się Ci pomóc już podczas rozmowy przez telefon. Zbierze wszystkie informacje o awarii i urządzeniu, aby móc szybko wykryć usterkę i poinstruować Cię, co robić, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom. Ponadto wyśle do Ciebie serwisanta z niezbędnymi częściami, dzięki czemu naprawa przebiegnie bardzo szybko;
  • upoważnienia firmy — autoryzowany serwis gwarancyjny ma zgodę marek gastronomicznych do naprawy ich urządzeń. Dzięki temu ma dostęp do specjalistycznej wiedzy na temat wyposażenia, oryginalnych części i kompatybilnych narzędzi. W rezultacie naprawa nie tylko odbywa się sprawnie. Masz także pewność, że wszystko jest dobrze wykonane, zgodnie ze sztuką.

Wszystkie te kryteria spełnia firma Sperto, dlatego warto zaufać jej specjalistom.

Awaria w restauracji może być dużym utrudnieniem. Jednak dzięki dobrej organizacji i przy wsparciu porządnego serwisu, z pewnością uporasz się z problemami dotyczącymi urządzeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *